Все буде Україна!

Автор: Тетяна Лавинюкова
Тема:Рецензирование работ
Опубликовано: 2018-09-23 18:42:56
Автор не возражает против аналитического разбора и критики в рецензиях.

А СУДДІ ХТО? (Історичний нарис-огляд)

Не буду тримати інтригу. Відповім одразу: А судді – ми! Це про наші портальні поетичні
конкурси. Дійсно, на наших конкурсах свій вердикт виносить, так би мовити, «народне журі»,
тобто всі бажаючі. Переможці визначаються саме за принципом, чия поезія більше сподобається
більшості читачів-авторів. Саме «сподобається»! «Подобається!» – це серйозний аргумент, щоб
там не казали. Буде слушно ставитися до наших конкурсів, як до гри, змагання на приз
читацьких симпатій.

Поетичні конкурси – це одна з «родзинок» нашого порталу.  Вони завжди викликають інтерес.
Мета нарису-огляду  – дослідити систему визначення переможців.

Я могла спостерігати за портальними конкурсами, починаючи з 2015 року. Впродовж цього часу
багато цікавих конкурсів організували і провели Іра Омельницька і Бігарк. Я не всі пам’ятаю.
ВЕСНА НАДЕЖДЫ, Журавлиный клин, Звёздные россыпи, Весенние зарисовки… В усіх них діяла
система попередніх батлів. Конкурсні тексти викладалися по 2 або по 4 одним масивом.
Голосувальники мали вибрати або один з двох або два з чотирьох. Залишалася половина з
творів, поданих на конкурс. Так формувався корпус віршів-фіналістів. З них кожний
голосувальник вибирав три тексти. Потім  визначався переможець та два (або більше) призери,
що посіли 2 та 3 місця за абсолютною кількістю голосів, відданих за твори.
За такою ж системою визначалися переможці та призери в конкурсі віршів для дітей «Капітошка»
(2015 рік, проводила Наталія Базалицька). Так само проходив і конкурс пародій, якщо я не
помиляюся.

Чи є досконалою така система? Ну, удосконаленням меж немає, але це працювало і нарікань,
здається, не викликало ні у кого.

Зовсім інші правила оцінювання конкурсних творів були у конкурсі «Боже великий єдиний, нам
Україну храни» який організувала Оксана Василівна Федишин. Конкурсних творів було подано
біля п'ятдесяти, їх викладали групами по 4-5 текстів (як один «твір»), оцінку кожному треба
було поставити 1, 2 або 3. Потім обчислювали середнє арифметичне і визначали переможців за
версією «народного голосування». Це був 1-й етап. 2-й етап передбачав, що твори оцінить
компетентне журі з найбільш авторитетних авторів порталу, яких Оксана Василівна запросила
для цього. Щоправда,вони самоусунулися,  з усіх запрошених врешті-решт залишилася одна
Наталія Бугаре, яка поставила оцінки за 10-бальною системою. Я вже добре не пам'ятаю, як це
відбувалося. Був, здається, ще 3-й етап, де композитори оцінювали твори на придатність стати
текстами пісень. Було багато сюрпризів, тексти переписувалися, покладалися на музику.
Передбачалося, що буде проведений пісенний фестиваль за результатами конкурсу…  Дивіться
самі: https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=48224

Ще одна спроба створити компетентне незалежне «професійне» журі була зроблена в конкурсі
«Вещь в себе – Ноумен». Було традиційне «народне» голосування з батлами і фіналом. Були
визначені переможці за цією версією. Паралельно почало працювати «професійне» журі. Його
робота закінчилася повідомленням: «Шановні автори УПП! У зв'язку з одностайним рішенням
жюрі та його капітана, який і досі знаходиться на лікуванні у психіатричній лікарні з ознаками
клінічної зажури - доповідаємо: ми повністю згодні з рішенням громади. Вітаємо переможців!
Жюристи». Проте результати тієї спроби частково були оприлюднені. Я порівняла «народне»
оцінювання з «професійним». Враження таке, що, якби "спроба" була доведена до кінця,
результати (призери) скоріше всього були б однаковими. Отже, «народ» у своїх оцінках таки
досить об'єктивний.  

Оригінальну форму конкурсів придумала свого часу Олена Макарчук, яка провела 5 чи 6
конкурсів. Тексти учасників не були анонімними. Учасники давали посилання на твір на
авторській сторінці, звідти їх і брали на конкурс. А от голосування було анонімним! Ніхто, крім
Олени не знав, як хто проголосував. Учасники конкурсу повинні були голосувати обов’язково за
кожний твір, окрім свого власного. От як сформулювала свої правила Олена (подаю у
скороченні, зберігаючи авторську орфографію):
Голосування по всім конкурсам виключно ТАЄМНЕ у вигляді ПРИХОВАНИХ (скрытых) рецензій НА
СТОРІНЦІ ГОЛОСУВАННЯ.
2. Будь-яке обговорення змісту віршів на сторінці голосування не допускається. Якщо хочете
сказати щось щодо змісту - пишіть автору, будь ласка. А які вже це будуть рецензії - приховані
чи ні - вирішуйте на свій розсуд.
ВСЕ!!! Ваші враження і обгрунтування проставлених балів - знову ж таки автору.
5. Результати голосування будуть оприлюднені лише по першій трійці.
З чого складається ця кількість балів (тобто хто і як за які вірші голосував) - я не напишу.
6. Щодо правильності підрахунку голосів. В мене вища технічна освіта - в змозі підрахувати.
Зроблю у вигляді таблиці - і підрахую. (Кінець цитати. Т.Л.)
Я тоді написала Олені, що можуть виникнути сумніви, якщо тільки Олена бачитиме процес
голосування, на що вона відповіла: «А хто мені не довіряє, нехай не бере участі в моїх
конкурсах». І нічого! Всі учасники пристали на запропоновані умови, протестів не було. От один
з відгуків: "Поздравляю победителей и спасибо участникам! 2016-09-10 22:06:54" . Не хочу
згадувати автора відгуку. Так, ви правильно подумали. В той час він ще не склав свою програму,
яка ставить «природні» наголоси.

Було ще кілька конкурсів від шановної Альгіз на створення поезій за картинками. Загальна назва
тих конкурсів – «Картина маслом». Були там обговорення щодо системи оцінювання, спроби
спільно знайти оптимальний варіант. Врешті-решт шановна Альгіз написала (подаю у скороченні,
зберігаючи авторську орфографію):
Предлагаю вашему вниманию новую волну конкурса "Картина маслом".
Так как никто не прислал никаких жалоб, предложений и картинок, то я решила это всё сделать
сама.
2. Голосование тайное. Без реплик и разбора. Не любят это наши авторы. Кто захочет
высказаться - после окончания конкурса, когда назовут имена и авторы опубликуют работы -
пожалуйста лично им открыто или конфиденциально.
3. Указываем в скрытой рецензии номера двух- трех лучших, на ваше усмотрение, работ. В
финал выйдут работы , набравшие большее количество голосов.
4. Поскольку конкурс я считаю креативным, потому предлагаю оценивать работы не только с
технической стороны. Конечно же, обращаем внимание на грамматику, правила стихосложения
и содержание. Хочется необычности... в форме, подаче, в рифмах, звучании и ... история!!!
Пусть будет необычно!))
5. В финале указываем номера работ и баллы от 3 - максимально и 1 - минимально.
Три работы, набравшие большее количество баллов, станут победителями.
9. Данные условия для данного конкурса окончательные. Обсуждению и изменению не
подлежат))). (Кінець цитати. Т.Л.).

Про конкурси із відео та аудіозаписами авторського прочитання поетичних творів багато писати
не буду, там теж кожного разу пропонувалися правила голосування та визначення переможців.
«ГОЛОС АВТОРА», «ИХТАМНЕТ», «ХРОНОС» - от ці конкурси, вони були цікаві.

В конкурсі жартівливих мініатюр "ПриКОлыШКИ" та в конкурсі Юлі Небо "Хвостатое чудо"
голосування йшло смайликами-вподобайками. У кого їх більше - той і переможець!

Не буду писати про серію технічних конкурсів від АП Авторські конкурси, вони тривають, отже
всі, хто цікавиться, знає, як так організований процес. Я свої враження від першого заходу у цій
серії виклала в нарисі «Конкурс завершен. Да здравствует конкурс! (очерк нравов)»
https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=47873&poem=275428

Нещодавно завершився поетичний конкурс «ШКІЛЬНІ РОКИ», зараз от-от розпочнеться конкурс
«ВІРШОВАНІ ГУМОРЕСКИ». Правила конкурсу я встановлюю, беручи до уваги досвід попередніх
конкурсів. Нехай щастить!

PS. Я написала про конкурси, які тут спостерігала, в деяких брала участь. Але цікаво було
подивитися і як були організовані ті конкурси, що проводилися «до мене».
От, скажімо, конкурси  «Весна без весны» (2012) та «Признание в любви» (2013). В обох
випадках ВСІ конкурсні тексти (відповідно 35 і 57) були викладені одним «масивом» на суд
портального загалу. Пропонувалося кожному бажаючому вибрати якусь кількість вподобаних
творів (наприклад, 5 чи 10), вказати їх номери. Організатори конкурсу підраховували кількість
«вподобайок», визначали переможців.
Конкурс-гра «Король и Королева» (2013) https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=46884 –
Процедура самого конкурсу там досить складна, а визначення переможців теж доручене громаді,
з якої участь в голосуванні взяли десь 20 осіб. З’явилися уже батли, тобто голосувальникам
пропонувалось вибрати кращу команду з двох.

История cоздания стихотворения:

2
0


Понравилось произведение? Поделитесь им со своими друзьями в социальных сетях:
Количество читателей: 583

Рецензии

Всего рецензий на это произведение: 4.
Прочитал это обозрение, хотел бы отметить, что метод предварительных батлов всё-таки вызывал нарекания, особенно когда было только по два стиха в одном батле. Получалась как бы лотерея. Рецензенты писали, что в одном батле два очень слабых стиха - нечего выбрать, а в другом - оба достойны быть в финале. Два лучших стиха сразу могли попасть в один батл вместе и один выбывал.
Поэтому, по-моему, в одном батле должно быть минимум 4-6 стихов (лучше 6 -тогда 3 лучших точно пройдут дальше).
С уважением. Владимир.
2018-09-25 23:03:06
Наши мысли полностью совпали, Владимир! Даже во времени.
2018-09-25 23:32:56
Вважаю, що публічне голосування набагато краще прихованого з наступних причин.

1. Здавалося б, чи може впливати думка певного автора або перші виставлені оцінки на подальші? Звісно! Але особисто на мої не впливає зовсім. Навпаки – якщо я бачу суттєві розбіжності між різними оцінками, зокрема з моєю попередньою (орієнтовною), це стимулює перечитати вірш ще більш уважніше, критично охарактеризувати всі зауваження, які вплинули на оцінювання, та намагатись сформувати остаточний результат незалежно, обґрунтовано та переконливо. Таким чином відкритість голосування стимулює думати, аналізувати, сумніватися або підтвердити хиби тексту при визначенні рівня конкурсної роботи.

Недоліки, переваги, змістовність тексту, які помітив один читач, можуть залишатись поза увагою іншого. З одного боку, це начебто вада, але з іншого – сприйняття та розуміння завжди буде різним, що формуватиме різні точки зору. Це нормально та природно, як би комусь не хотілося загнати всіх під якісь стандарти чи вимагати голосування під копірку.

Учасникам конкурсу не варто ображатись на чиїсь оцінки, бо кожен бал може бути пояснений аргументовано, якщо автор вірша вважатиме це за потрібне.

Разом з тим, оскільки кожен автор воліє отримати оцінку не так найвищу, як максимально об’єктивну, тому закликаю всіх намагатися проводити оцінювання творів ретельно, уважно та комплексно.

2. Водночас, відкрите голосування дозволяє побачити читацькі смаки, вподобання та переконання. Розуміння настроїв читацького середовища є корисним для будь-якого автора, котрий не має наміру створювати вірші виключно для себе, а ще й прагне бути зрозумілим та почутим.

3. З урахуванням вищенаведеного, прозоре голосування видається чеснішим, кориснішим та цікавішим, а отже залучає більше охочих брати участь у ньому. А чим більше учасників голосування – тим воно об’єктивніше.

На мій погляд, переваги очевидні.
2018-09-24 00:30:35
Дякую, Соломіє, за Вашу думку, в ній багато слушного. Але я в наявному зараз конкурсі подумую повернутися до процедури попередніх батлів. Потім - фінал. Тобто метод Омельницької-Бігарка
2018-09-25 17:01:55
Цікавий метод, але дещо підступний.

Якщо в пару попаде два сильних тексти, то один доведеться відсіяти. Незважаючи на те, що згодом будуть слабші роботи, які можуть потрапити до фіналу. Виходить, не зовсім об'єктивно і справедливо, та ще й набуває ознак азартної гри: як повезе, з чим порівнюватимуть.
Більша кількість текстів трохи нівелюватиме цей ефект. Наприклад, якщо обирати два з чотирьох або три з п'яти для подальшого етапу, але ризик залишається.

Неодноразово помічала, що вірші у трійках останніх конкурсів часто були одного рівня. Якщо вони викладались згідно хронології подання на конкурс, то маємо наочну проблему.

Хотілося б обрати дійсно кращих.
2018-09-25 23:29:55

Оставлять рецензии могут только участники нашего проекта.


Регистрация


Рейтинг произведений


Вход для авторов
Забыли пароль??
Регистрация
Рекомендации УПП
В прямом эфире
Конечно, верим мы все в лучшее,
Другим подсказываем путь.
Но в бездну сложно заглянуть,
Чтобы на дне увидеть сущее...
Рецензия от:
Геннадий Ронжин
2024-04-25 16:26:45
Рецензия от:
Тимошенко Олександр
2024-04-25 16:22:53
Глупость непостижимая!
Одна награда - повесить.
И чтоб вешали неумело. Чтоб не сразу получилось!
:)

С уважением и пожеланием удачи!
И победы!
Рецензия от:
Виталий Симоновский
2024-04-25 15:48:17
На форуме обсуждают
Люблю рок-музику. Люблю слухати Фреді Меркурі. Обожнюю  Believer.

Людмила Варавко, дякую вам за "тепло душі". 

Я неадекватна людина, т(...)
Рецензия от:
Омельницька Ірина
2024-04-25 11:58:28
Most Popular Rock Songs On YouTube
1 Passenger | Let Her Go 3.7B
2 Imagine Dragons – Believer 2.6B
3\4 The Chainsmokers & Coldplay - Something Just(...)
Рецензия от:
Серж Песецкий
2024-04-23 23:49:15
Все авторские права на опубликованные произведения принадлежат их авторам и охраняются законами Украины. Использование и перепечатка произведений возможна только с разрешения их автора. При использовании материалов сайта активная ссылка на stihi.in.ua обязательна.