Нет статуса

Автор: АП Авторские конкурсы
Тема:Свободная тема
Опубликовано: 2018-08-12 00:23:37
Автор не возражает против аналитического разбора и критики в рецензиях.

Голосування №2

Конкурс "Українська літмайстерня - 1":
Голосування: 12-13 серпня.
АВТОР, ВЛАСНИК ТЕКСТУ, НЕ ПРИЙМАЄ УЧАСТІ У ГОЛОСУВАННІ ТА ОБГОВОРЕННІ ДО ЗАВЕРШЕННЯ ГОЛОСУВАННЯ.

Текст №2:

"Останній день"

Так гарно день розпочинався,
В забутому Богом селі
На хвилях човник колихався,
Пташки співали на гіллі.

Трава повсюди зеленіла,
Колосся пестив вітерець,
Підвода в полі торохтіла,
Але всьому прийде кінець!

Бо наступає лютий ворог,
Уже чатує за бугром.
Та й перетвориться на порох
Чебрець, що виріс за селом.

І буде кров текти рікою,
В жахітті стихнуть голоси,
Дитя пригорниться щокою
До материнської коси.

Так гарно день розпочинався
В забутому Богом селі
На хвилях човник колихався,
Пташки співали на гіллі.

История cоздания стихотворения:

0
0


Понравилось произведение? Поделитесь им со своими друзьями в социальных сетях:
Количество читателей: 516

Рецензии

Всего рецензий на это произведение: 3.
8 балів.
2018-08-13 14:13:13
Не прийнято. Оцінка має бути сегментованою за складовими. Дивіться об'яву про порядок голосування.
Це голосування останнє. ГОЛОСУВАННЯ ЗАВЕРШЕНЕ! Автор тексту може приймати участь в обговоренні тексту.
2018-08-14 00:22:58
Скрізь по 2 бали. В сумі - 8 балів.
2018-08-14 00:27:30
Прийнято
2018-08-14 00:35:33
Всі оцінки зараховані. Коефіцієнт достовірності вважатиму прийнятним, в межах "смакових коливань середньостатистичної думки про текст".
Коефіцієнт достовірності середньої оцінки - 100%
2018-08-14 00:45:27
1. Як на мене, тут забракло сюжетності, та, власне, самого змісту по темі, тому - 1
2. Стиль нестійкий)) тобто немає т.м. з*єднуючого матеріалу, ні в мові, ні в образі, тому - 1,5
3. Сподобалась рима "ворог-порох", але багато дієслівних, які не потребують особливих зусиль, тому за рими - 2
4. Ритм та розмір - 1,5

Таким чином - 6
2018-08-12 21:40:30
Римування є чи ні? Що таке "особливі зусилля"? Читайте анонс уважніше. Давайте будемо зрізати бали ножем за НАЯВНІСТЬ римування? А може це треба робити за відсутність?
"т.м. з*єднуючого матеріалу", "тут забракло сюжетності" - це про що? Розповісти сюжет своїми словами, чи може не треба?
Так, сюжет не відповідає картинці, але він є, і він достатньо чіткий.
Із заявлених "проблем", кілька є придуманими і не обгрунтованими, з розряду розмов ні про що конкретне.
2018-08-13 12:43:17
Власне, будь-яку оцінку можно заперечувати, але справа в тому, що я маю свої переконання стосовно рими і оцінювала з огляду на них. Я ж не можу висловлювати Вашу думку, коли питають мою
Зміст не відповідає темі, саме так. Це суттєво у конкурсі.

Р.с. Бачите, можливо я критик не дуже вправний, але чесно ще й серцем керуюсь)) Я не знаю де чиє творіння, але мабуть вже на Табунщикова мозолі наступила, бо вже внес мене до чорного списку.
2018-08-13 16:22:43
Більш за все розповідають про "небанальні", але чомусь приблизні, рими саме ті, в кого немає снаги написати в точних. Та ні, віршування в точних - серйозно складніше, обмеження на використання рим куди сильніше в силу звичайної статистики. Не наквецаєш абищо, треба тримати це обмеження, а це в свою чергу серйозно впливає на можливості маневру. Рівень праці інший, і саме це Ви ніяк не можете зрозуміти.
Римування виконане чи ні? Ну, "не оригінальне" всюди, але ж виконане. Які підстави для зрізання? Не подобається "неоригінальність"? А як автору подобається пара? Які є критерії пиляння, крім слів, взятих з невизначених аж ніяк "розмов невідомо кого невідомо про що". Ось питання, на які ще жоден з любителів "оригінальних асонансних рим", нічого зрозумілого не відповів. Цитата зі статті:

Следует помнить, что рифмовка — лишь требование, усложняющее стихосложение, а не фетиш, который иные выставляют чуть ли не своим
главным достижением в стихе. Сами же стихи произросли из песен первобытных шаманов. В тех песнях цикличность и
ритмичность была приоритетной, хотя и не была совершенной. Так они пытались войти в резонанс с неведомыми духами, говорить
с ними «божественной, структурированной и ритмичной речью», коей не мог говорить простой смертный. Эти песни передавались
устно, из поколение в поколение. Хорошо структурированные и ритмичные тексты значительно легче запоминаются и
воспроизводятся, чему немало способствовало и точная рифмовка — строки легче запоминаются и сами просятся из памяти.
Сегодня ситуация не слишком изменилась, хорошо рифмованный текст сразу отличает прозу от стиха, легче воспринимается не
только детьми, но и взрослыми.
Точная рифмовка — это шик, но это сложно. Сложно обеспечить разнообразие рифм, ограничения на допустимость выражений в
тексте серьёзно возрастает. Трудно было Пушкину — ни справочников, ни интернетов, всё из головы. Времена изменились, и я
лично могу себе позволить, да-да, именно позволить, точную рифмовку как атрибут, повышающий уровень искусства
стихосложения до максимального.
Разговоры о «банальных рифмах» и «компьютеризации святого вдохновения поэта» произрастают из компьютерной убогости
авторов, более здесь ничего нет. Когда в нужный момент в голове не более пяти рифм, да и те не подходят, естественным выходом
является приблизительная рифмовка. Если у точной (хотя бы акустически) рифмовки есть однозначные математические
характеристики, у приблизительной рифмовки их нет и быть не может. Вариантов приблизительных рифм, естественно,
принципиально больше, чем точных, из чего следует, что писать в приблизительных рифмах существенно проще в смысле
сложности искусства стихосложения. Тут уж «что кому покажется рифмой». Всё б ничего, но читатель-то, неискушённый, без
амбиций, быстро определит, где стихо точно рифмовано, а где нет. Ему лично на «банальность» глубоко наплевать. Зато не
наплевать на запоминаемость текста. Самим же «теоретикам банальности» я не раз задавал простейшие вопросы, но никогда не
получал на них ответы:
1.Каков численный критерий банальности рифмы? Одна? Десять? Сто? Кто и где это определил?
2.Что будете делать, если вашу «так долго и упорно разыскиваемую небанальную рифму» использует кто-то другой? Разве пары
рифмованных слов принадлежат кому-то?
3.Что будете думать о собственном тексте, если с течением времени обнаружите, что «ваши рифмы» используются другими вдоль
и поперёк? Назовёте ли свой текст текстом с банальной рифмовкой?

Немає ЖОДНИХ хоч скільки-небудь однозначних визначень приблизності, а там вже "кому що рима". Дуже легко об'явити "римою" два слова, у яких просто спільна ударна голосна. І "визначення", звісно, знайдеться - асонансна. А як же? Спробуйте в точних, та ще урізноманітніть так, щоб не було багато пар з однорідними частинами мови. Тоді і визначиться вся глибина кролячої нори.
На конкурсі мав бути показаний ідеальний вірш, а сурогатного квецання в приблизних римах з косим-кривим дотриманням розміру і так достатньо. Йому не треба вчитись, воно не є зразком.
2018-08-14 02:26:10
6 балів. На конкурсі, де мають демонструватись зразки українського віршування, праця має бути на порядок вищою.

Зміст:
Текст не за темою. Хоча відношення тексту до теми - річ суб'єктивна, але я не бачу відповідності змісту ні до цієї картинки, ні до попередньої. Є сумнів, що текст взагалі новий. 1 бал.

Мова:
Назва не має бути в лапках. Раджу не писати всі рядки з прописної, помилок з граматикою вистачає. Розділові знаки неефективні.
"Трава повсюди зеленіла," - всюди.
"Але всьому прийде кінець!" - в кінці не окличний знак. Крім того, невідповідність часів дієслів. Надто штучно пов'язані майбутній та минулий часи в дієсловах. Наголос в слові "прИйде" породжує аритмію.
"Та й перетвориться на порох
Чебрець, що виріс за селом." - семантична невідповідність загальній думці, виглядає як затикання. "Та" недоречне.
Останній чотиривірш - просто дубль першого. Це можливо, але можна було й попрацювати на конкурсі. До того ж, у ньому чомусь втрачені розділові знаки.
"бугром" - пагорбом.
"пригорниться" - пригорнеться. До того ж ще й наголос "пригорнЕться", в рядку аритмія.
"Та й перетвориться на порох" - в словнику НАН наголос "перетворИться".
1 бал за мову.

Рими:
Майже всі точні. 3 бали.

Розмір та ритм:
В схемі виправлю правопис для автора.

09 !!-!---!- Так гарно день розпочинався…
08 -!--!--! В забутому Богом селі (аритмія)
09 !!-!---!- на хвилях човник колихався,
08 -!-!-!-! пташки співали на гіллі,

09 -!-!---!- трава повсюди зеленіла,
08 -!-!---! колосся пестив вітерець,
09 -!-!---!- підвода в полі торохтіла…
08 -!!-!--! Але всьому прийде кінець, (аритмія, наголос "всьОму")

09 !--!-!-!- бо наступає лютий ворог, (аритмія, перша стопа ямбу замінена стопою хорею)
08 -!-!-!-! уже чатує за бугром
09 !---!-!!- та й перетвориться на порох (аритмія, перша стопа ямбу замінена стопою хорею)
08 -!!!-!-! чебрець, що виріс за селом,

09 !!-!-!-!- і буде кров текти рікою,
08 -!-!---! в жахітті стихнуть голоси,
09 -!--!--!- дитя пригорнеться щокою (аритмія)
08 !--!---! до материнської коси… (аритмія, перша стопа ямбу замінена стопою хорею)

09 !!-!---!- Так гарно день розпочинався…
08 -!--!--! В забутому Богом селі (аритмія)
09 !!-!---!- на хвилях човник колихався,
08 -!-!-!-! пташки співали на гіллі…

Базовий метр - ямб. Наголоси не перевірені, ямб неякісний, текст неритмічний. 1 бал.

2018-08-12 02:09:38

Оставлять рецензии могут только участники нашего проекта.


Регистрация


Рейтинг произведений


Вход для авторов
Забыли пароль??
Регистрация
Рекомендации УПП
В прямом эфире
Життя в калейдоскопі - тримаємось
Рецензия от:
Сколибог Олег
2024-04-26 10:58:30
Родина - це головне у нашому житті. І як добре, коли всі збираються разом.
Дуже гарний вірш, Світлано.
Рецензия от:
Омельницька Ірина
2024-04-26 10:13:40
Весну и эмоции разделить невозможно, это так, Наталья.
Настроения и вдохновения ВСЕГДА.
Рецензия от:
Анатолий Уминский
2024-04-26 09:48:56
На форуме обсуждают
Люблю рок-музику. Люблю слухати Фреді Меркурі. Обожнюю  Believer.

Людмила Варавко, дякую вам за "тепло душі". 

Я неадекватна людина, т(...)
Рецензия от:
Омельницька Ірина
2024-04-25 11:58:28
Most Popular Rock Songs On YouTube
1 Passenger | Let Her Go 3.7B
2 Imagine Dragons – Believer 2.6B
3\4 The Chainsmokers & Coldplay - Something Just(...)
Рецензия от:
Серж Песецкий
2024-04-23 23:49:15
Все авторские права на опубликованные произведения принадлежат их авторам и охраняются законами Украины. Использование и перепечатка произведений возможна только с разрешения их автора. При использовании материалов сайта активная ссылка на stihi.in.ua обязательна.