Нет статуса

Автор: АП Авторские конкурсы
Тема:Свободная тема
Опубликовано: 2019-03-25 00:11:29
Автор не возражает против аналитического разбора и критики в рецензиях.

Конкурс "Українська літмайстерня - 9" (Анапест)

Шановні портальці! Пропонуємо вашій увазі літературний конкурс "Українська літмайстерня - 9 (Анапест)" (скорочено УЛМ-9).

ЗАГАЛЬНІ ЗАВДАННЯ КОНКУРСУ:
- Підтримка розвитку української літератури. Збагачення її новими сучасними якісними творами.
- Набуття досвіду в українському віршуванні та обмін ним в режимі майстер-класу.
- Формування бездоганних зразків українських віршів, як прикладу для новачків та як демонстрації власних навичок та вмінь.
- Боротьба з безграмотністю, сурогатом, низькоякісним віршуванням, надуманими ідолами та фантазіями в частині техніки
віршування.
- Частенько чуємо від авторів про відсутність майстерні, де можна було б комплексно повчитись, почути централізовано думки
рецензентів, почути правду про власні вірші, подивитись на приклади бездоганного класичного віршування. Цей конкурс має стати
таким місцем.
- Окреме оголошення для кафедральників: якщо вам набридло перебувати на порталі з цим статусом - цей конкурс ваш шанс
перейти до основного складу. Позначайте свій текст як кафедральний. Це не означає, що будуть якісь послаблення в оцінюванні та
критиці. Навпаки. Але тут ви можете нагадати про себе та показати свої вміння. З іншого боку звертаємось до авторів: якщо вам
сподобався кафедральний текст-учасник, не пожалкуйте часу, зайдіть на сторінку автора та проголосуйте за його перехід до
основного складу.
- Цей конкурс не для самореклами або вирішення якихось питаннячок з власним фан-клубом, не заради медальок або кумівства. Заради
літератури. Виграти тут буде надзвичайно важко, знадобиться неабияка працездатність, педантичність, талант, начитаність та воля до
перемоги. Аншлагу тут не буде, потрібні автори, які хочуть і можуть працювати над створенням якісної української літератури, а також
експерти, які хочуть і можуть бути членами журі, голосувати об'єктивно, чесно, з фактажем та можливістю доводити свої ствердження.

ТЕМА ЦІЄЇ СЕРІЇ КОНКУРСІВ:
Цей конкурс - один із серії конкурсів, завдання яких познайомити авторів та читачів з двоскладовими та трискладовими класичними
розмірами, які застосовуються у віршуванні. Всі ці конкурси - конкурси надважкого, екстремального віршування. Маємо сформувати
фактичні, реальні зразки дотримання розмірів. Отже, технічно конкурси полягатимуть у створенні віршів, в яких всі рядки написані з
використанням N-стопного двоскладовика або трискладовика. В якості прикладу N-стопного двоскладовика: згідно з означенням, 5-стопний
ямб це: -!-!-!-!-! (тире - ненаголошена голосна, окличний знак - наголошена голосна, всього в рядку - 10 голосних).
Звісно, значення N у вибраних для віршування на конкурсі розмірах - вибір автора.

Види метрів, тем для конкурсів:
Ямб (-!)
Хорей (!-)
Дактиль (!--)
Амфібрахій (-!-)
Анапест (--!)
Бакхій (-!!)
Антибакхій (!!-)
Амфімакр (!-!)
Спондей (!!) - конкурс не проводитиметься в зв'язку з нескладністю побудови віршів з самих стоп спондею.
Пірихій (--) - конкурс не проводитиметься в зв'язку з неможливістю побудови вірша з самих стоп пірихію.
Трибрахій (---) - конкурс не проводитиметься в зв'язку з неможливістю побудови вірша з самих стоп трибрахію.
Тримакр (!!!)  - конкурс не проводитиметься в зв'язку з нескладністю побудови віршів з самих стоп тримакру.

ТЕМА ПОТОЧНОГО КОНКУРСУ:
Маємо створити свій власний вірш-зразок з використанням N-СТОПНОГО АНАПЕСТУ. При цьому не має бути ковтання наголосів, як
заманеться, або їх штучне додавання чи викривлення.
Краще один раз побачити, тому я наведу тут приклад, написаний мною російською мовою:

Анапест
(3-стопный анапест, автор Геннадий Дегтярёв)

9 г. --!--!--! Напрягаюсь, анапест кручу,
9 г. --!--!--! совершенство пытаюсь найти,
9 г. --!--!--! безусловно, смогу, наверчу…
9 г. --!--!--! Трудновато, читатель, прости…

9 г. --!--!--! Удержать ударенья смогу
9 г. --!--!--! чистоганом в катренах своих,
9 г. --!--!--! вереницы конструкций в мозгу,
9 г. --!--!--! накатаю анапестом стих…

9 г. --!--!--! Пролезает блохою хорей,
9 г. --!--!--! зажигаю анапестом я,
9 г. --!--!--! вездесущий в пролёте спондей.
9 г. --!--!--! Накатался примерчик, друзья!

Зверніть увагу на те, що наголоси в словах фактичні, фізичні, згідно зі словником. В кожному рядку ФАКТИЧНИЙ 3-стопний анапест,  а
не мої мрії про 3-стопний анапест.

ПІДГОТОВКА:
- Є розуміння, що далеко не всі зможуть одразу зрозуміти, що саме має бути написано. Тому сторінка для прийому текстів буде відкрита з
самого початку аби дати авторам час на виправляння написаного.
- На підготовку тексту попередньо дається час до 7 квітня 2019 р. включно. Важко наразі сказати, скільки авторів взагалі впораються з
цим завданням, тому терміни можуть бути переглянуті, але конкурс відбудеться навіть за умови наявності всього одного тексту.
Конкурс почнеться 8 квітня. Скажу одразу, що запізнення з подачею не буде прямо так вже проблемою. Давати тексти на конкурс можна
буде аж до дня останнього голосування.
- Для того, щоб прийняти участь, вам потрібно буде в ПРИХОВАНІЙ рецензії, на відкритій для прийому окремій сторінці "Сторінка
для прийому текстів на конкурс "Українська літмайстерня - 9 (Анапест)", подати свій текст.
- Виправляти можна буде, але (увага!) шляхом видалення своєї прихованої рецензії та додання нової, повністю готової до публікації. При
цьому ваш текст переїжджає до кінця черги на голосування. Виправляти можна буде тільки до моменту привласнення текстам номерів.
- Рецензування, критика, критика критики. Працюємо з текстами в режимі майстер-класу. Оцінювання сегментоване, за трьома
параметрами: змістом, мовою, римами. Максимальна оцінка - 7 балів. Оцінювати можна з використанням 0,5 балу.
- Конкурс анонімний! Вступати в полеміку на сторінці, під час голосування за текст автора, до кінця голосування або іншим способом
впливати на голосування заборонено. На інших сторінках - скільки завгодно.
- Голосування за кожний з текстів відбувається на протязі двох діб.

ЖОРСТКІ ОБМЕЖЕННЯ:
Довжина вірша 12 рядків, не більше, не менше. Текст тільки українською.

ОЦІНЮВАННЯ:

Зміст:
1 бал в цьому сегменті, він скоріше бонусний. Це не "мені подобається, не подобається, мені це близько, не близько...". Це бал за наявність
змісту як такого, це не за потік свідомості, бурмотіння невідомо про що тощо. Написати просто вірш при таких обмеженнях важко, а
написати ще й вірш зі змістом - ще важче. Ось за що цей бонусний бал.

Мова:
Не дивуйтесь, якщо за системні помилки правопису десь в рецензії отримаєте нуль. Допомогу з правописом організатор надасть всім без
виключення бажаючим на сторінці автора "Геннадий Дегтярёв" (https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=46487) в ПРИХОВАНІЙ рецензії на
будь-якій сторінці. В цьому немає нічого принизливого, розумні скористаються і не втратять балів з цієї причини.
Перевіряйте всі слова в словниках, не тільки їх існування, але й наголоси. Не потрібен сурогат, продемонструйте вишуканість мови, легкий
стиль та зрозумілий всім зміст. Максимальна оцінка у цьому сегменті - 3 бали.

Рими:
Римування - це праця, додаткове ускладнення у процесі віршуванні, але не фетиш і тим більше не головна цінність вірша. Працюйте з цим,
покажіть цю працю. Оцінюватись буде наявність римування, а не його відсутність, як це буває зазвичай. Пари слів для римування - це теж
досвід, який потрібен іншим і вам самим. Мова не гумова, багатих (точних) рим в українській суттєво менше, ніж в російській, практично всі
пари вже кимось використані (якщо це взагалі проблема), отже пошуки потрібних пар слів - дуже не просте завдання. Намагайтесь
урізноманітнити римування, але не забувайте про його необхідність як такого.
Є вже більш-менш потужна база точних рим, яка надається всім бажаючим безкоштовно. Отже, організатор не кине вас напризволяще,
вимагаючи якості римування. Звертайтесь з цим до нього. Максимальна оцінка в цьому сегменті - 3 бали (точність при наявності
різноманітності частин мови в парах, приблизність, відсутність).

Розмір та ритм:
Оцінки в цьому сегменті взагалі немає. Дотримання у вірші обраного розміру буде перевірятись мною ще на етапі прийому (тому і сторінка
для прийому буде відкрита одразу). Прохання не лінуватись, не надсилати тексти аби надсилати, не витрачати мій та свій час на безглузді
теорії про ковтання наголошених голосних задля втішання себе коханого, або теорії, де бажане видається за фактичне. Конкурсний вірш
має бути написаний так, щоб жоден з читачів не міг прочитати (продекламувати) його якось інакше за вас. Це має бути ФАКТИЧНИЙ N-
стопний анапест, а не "намір написати анапестом".

ОРГАНІЗАТОР:
Може приймати участь або ні. Його власний текст може оцінюватись ним самим, але участі в підрахунку його оцінка не прийматиме, а сам
текст не може бути призером.

ЕТИКА ЧЛЕНА ЖУРІ:
Кожна оцінка має з'являтись тільки у супроводі її розкладу на сегменти: зміст, мову, рими.
Увага! Апріорі кожен автор-учасник має 7 балів. А от за що зрізати, треба дуже ретельно думати та пам'ятати, що текст - чиясь праця.
Майте зрозумілі принципи та тверді факти як причини для зрізання.
Всі оцінки будуть зараховані (але злісний флуд і мені може таки набриднути рано чи пізно), але у фінальній таблиці буде також ФАКТОР
ДОСТОВІРНОСТІ СЕРЕДНЬОГО БАЛУ, який є важливим. На жаль, незалежні від чогось або когось експерти з'являться на порталі ще не
скоро, але кожний автор має право на справедливість та об'єктивність в оцінці своєї праці.
НЕ ПОСПІШАЙТЕ З ОЦІНКАМИ! Якщо бачите проблему, яка варта зрізання, але не впевнені на всі сто, спочатку запитайте думку інших,
поцікавтесь, що пишуть в рецензіях. Може проблема і не проблема та достатньо рекомендації щось покращити? Пам'ятайте, що роль члена
журі - відповідальна, треба відкласти всі свої проблеми, смаки та забаганки - ви вирішуєте на конкурсі долю чужого тексту.
Якщо вирішили не оцінювати одразу, покажіть оцінку пізніше, але на видному місці та з обов'язковим розкладом її на сегменти.
Майте мужність дати задній хід, якщо вам доведуть, що ви помиляєтесь у чомусь.

Посилання для ознайомлення:
Словник НАНУ (наявність слів та наголоси):
http://lcorp.ulif.org.ua/dictua/
База рим російської та української мов з аналізатором схем наголосів:
https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=46487&poem=249001
Основи теорії віршування, яка застосовується на цих технічних конкурсах:
https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=46487&poem=249002

Отже, маємо всі інструменти: коректора, базу рим. Залишається лише додати вашу працю, наполегливість та ретельність у підготовці тексту
на конкурс. Виграти тут буде значно важче, ніж будь-де, але, впевнений, саме це і буде приємно відчувати.

Організатор та ведучий конкурсу: Геннадій Дегтярьов

История cоздания стихотворения:

0
0


Понравилось произведение? Поделитесь им со своими друзьями в социальных сетях:
Количество читателей: 417

Рецензии

Всего рецензий на это произведение: 0.

Оставлять рецензии могут только участники нашего проекта.


Регистрация


Рейтинг произведений


Вход для авторов
Забыли пароль??
Регистрация
Рекомендации УПП
В прямом эфире
" Богом, сделали Христа"?
Кстати, здесь запятой не нужно.)
Он и пророк, и Господь, да будет вам известно. Если папа - человек, то сын тогда кто ?
Если Отец Небесный - Бог, то Сын - Кто? Вас учат по - другому?) Уходите оттуда ,где несут эту ересть.

А Моисею уже по жизни пришёл его день, ведь - 120 лет это уже пора!)
Рецензия от:
Людмила Варавко
2024-03-19 12:31:30
+1 Ничего себе!
ЛЮБВИ Вам!
Рецензия от:
Владимир Ярош
2024-03-19 12:19:59
ЛЮБОВЬ - название творца,
Нет в НЕЙ начала и конца!
Рецензия от:
Владимир Ярош
2024-03-19 12:14:16
На форуме обсуждают
В одних тільки "Марусі Чурай" та "Берестечку" великої Ліни Костенко є відповіді на всі питання буття нашого народу, в тому числі (...)
Рецензия от:
Омельницька Ірина
2024-03-19 09:23:19
"Кожен мав би зрозуміти, що для України її духовність, мова, література – це останній рубіж самозахисту, остання надія відстояти себе перед агрес(...)
Рецензия от:
Омельницька Ірина
2024-03-18 08:40:24
Все авторские права на опубликованные произведения принадлежат их авторам и охраняются законами Украины. Использование и перепечатка произведений возможна только с разрешения их автора. При использовании материалов сайта активная ссылка на stihi.in.ua обязательна.