Сейчас на сайте 1558 человек
Кто онлайн?
Популярное
Новые авторы
Присоединяйся
twitter
youtube
Нет статуса

Автор: Поетичні конкурси Тетяни Лавинюкової
Тема: Свободная тема
Опубликовано: 2018-09-13 11:04:00
Автор не возражает против аналитического разбора и критики в рецензиях.

Оцінюємо вірш №21 "Роки чудові, може і найкращі..."

До оцінювання конкурсних творів запрошуються всі автори поетичного порталу УПП.  
Гадаю, смакам колег ми можемо довіряти. Точного означення справжньої поезії немає і
не може бути. Але вона існує, і це об'єктивна істина. Отже, ми зможемо розпізнати її,
читаючи конкурсні твори. Правила оцінювання читайте в "Історії твору"

                    * * *  
Роки чудові, може і найкращі,
Буває лише раз десятий клас.
Казали нам, що ми вже є пропащі,
Та, як могли, виховували нас.

Дорослі діти йшли гуртом до школи,
"Ламали зуби" об граніт наук.
Не знагодились ті знання ніколи,
Які давали дітям скільки мук.

Котангенс, логарифм та інтеграли -
На пам'ять вчили різну маячню.
Коли поети жили та вмирали,
Історій нісенітниці-брехню.

І кожен був предмет найголовнішим,
Без них, звичайно, жити, як "без рук",
І хтось завжди був в класі найдурнішим -
Баран чи дуб, або простий "дундук".

Лиш вчитель знає - як життя прожити,
Підбірка правил є на все життя.
Чому ж вони дітей могли навчити,
Якщо дорослим стало вже дитя?

Шкільні роки згоріли, наче свічка,
В них сум і радість, щастя та печаль,
Чомусь не нуль, а просто одиничка
Та двійка є найнижчий в школі бал.

П'ятірку замінили на дванадцять,
Прогрес та зміни прямо на очах,
Найближчим часом буде, мабуть, двадцять,
Знання - це світло, а навчання - жах...

История cоздания стихотворения:

1) Оцінювання кожного твору триває 2 доби.

2) Кожний твір оцінюємо, як у школі, за 12-бальною системою. Коментувати свої оцінки
можна, але бажано коротко. Не потрібно давати комп'ютерних схем із наголошенням
кожного односкладового слова.

3) Дискусії з приводу оцінок не вітаються, а тиск на того, хто поставив оцінку, і поготів.
Ставимося з повагою до думки кожного, хто взяв участь в оцінюванні конкурсних
творів..
Автор твору може теж оцінити свій власний твір за 12-бальною системою, це тільки
сприятиме анонімності конкурсу.

Нехай усім щастить! Щиро Ваша - Тетяна Лавинюкова


Понравилось произведение? Поделитесь им со своими друзьями в социальных сетях:
Количество читателей: 271

Рецензии

Всего рецензий на это произведение: 26.
Оцінювання завершене! Всім дякую!
2018-09-15 12:15:29
8.
2018-09-14 11:41:39
Дякую за оцінку, Володимире.
2018-09-17 21:39:43
8 баллов
2018-09-14 10:11:36
Ірина, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:41:08
11
За зміст. Поділяю думку, сум та іронію автора. На жаль, слід визнати, що система навчання і досі залишається дуже недосконалою та належної освіти не надає. Співчуваю вчителям, на долю яких випали випробування "реформами" та низькими доходам при значних навантаженнях, але вірш правдивий. Необхідних для життя знань мало, натомість багато зайвого, непотрібного. Все життя чекаю, коли ті логарифми знадобляться. )

Щодо форми вірша, то недоліки незначні - їх можна легко виправити.
2рядок "лишЕ" - збій суттєвий; "скільки мук" - варто замінити на "стільки мук", а кома після "маячню" замість крапки поновить логічну послідовність думки (хоча мені здається, що 2 останніх - це просто друкарська помилка).
P.S. Судячи по оцінках, вчительки мстяться досі. )))
2018-09-13 22:38:59
2018-09-14 21:42:50
Дякую за оцінку і зауваження, Сонячна Пошта.
2018-09-17 21:42:09
8
2018-09-13 22:13:54
Валентина, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:43:08
8
2018-09-13 21:10:27
В'ячеслав, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:43:47
9
2018-09-13 20:36:14
Марія, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:44:18
9 балів
2018-09-13 20:20:06
Юрій, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:44:58
7
2018-09-13 19:02:08
Артемія, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:45:45
7
2018-09-13 18:19:57
Юрій, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:46:31
10
2018-09-13 17:13:11
Віктор, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:47:24
Нема за що!
2018-09-18 02:04:27
7
2018-09-13 16:48:04
Олег, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:48:11
8 балів.

Зміст:
Текст тематичний. 3 бали.

Мова:
Раджу не писати всі рядки з прописної, читабельність гірша. Присутнє також надмірне слабеньке "ікання" на початку рядків.
"Роки чудові, може і найкращі," - без прив'язки до теми ця фраза виглядає занадто загально. Тим більше, що і назви чомусь нема.
"Казали нам, що ми вже є пропащі," - так таки зранку і до останнього уроку таке казали? Мабуть, ця школа всередині дитячого виправного закладу.
"Дорослі діти йшли гуртом до школи," - до чого тут "дорослі" не здогадався.
"Не знагодились ті знання ніколи,
Які давали дітям скільки мук." - не знайшов підтвердження існування слова "знагодились". Це не навчання, а прямо якісь тортури?! Навіть зараз не кожен може поступити до інституту. Отже, як розумію, це гімн цих учнів.
"Котангенс, логарифм та інтеграли -
На пам'ять вчили різну маячню." -вибачте, не зміг промовчати, це ствердження з розряду печерного невігластва, навіть не смішно.
"Коли поети жили та вмирали,
Історій нісенітниці-брехню." - набір слів. Ні, я розумію про що хотілось сказати, але це не мова, це набір слів.
"Без них, звичайно, жити, як "без рук"," - третя кома помилкова, сама фраза неякісна стилістично. В попередньому рядку мова йшла про предмет, але тут "них".
"Лиш вчитель знає - як життя прожити," - замість тире кома.
"Чому ж вони дітей могли навчити,
Якщо дорослим стало вже дитя?" - набір слів.
"В них сум і радість, щастя та печаль," - печаль - русизм, синонім - "сум", але в цьому рядку слово вже є.
"Чомусь не нуль, а просто одиничка
Та двійка є найнижчий в школі бал." - є найнижчими балами. Семантично - нісенітниця. Як може бути одиниця ТА двійка найнижчим балом одночасно?
Останній рядок - автономний, семантика передніх трьох не дуже вражає, але нехай.
"І хтось завжди був в класі найдурнішим -
Баран чи дуб, або простий "дундук"." - бараном, дубом, дундуком.
"Котангенс, логарифм та інтеграли " - перерахунок мав би бути однорідним за множиною.
0 балів за мову. Твердий нуль. До тонкощів якості мови у аналізі тут вже не дійшло. На жаль, тут від'ємні числа не застосовуються в якості балів...

Рими:
Майже всі точні, але не всі. 3 бали.

Розмір та ритм:
В схемі виправлю правопис для автора.

11 -!-!-!-!-!- Роки чудові, може і найкращі,
10 -!--!!-!-! буває лише раз десятий клас. (аритмія, пов'язана з наголосом у слові "лишЕ")
11 -!-!!!!!-!- Казали нам, що ми вже є пропащі,
10 !!-!-!---! та, як могли, виховували нас.

11 -!-!-!-!!!- Дорослі діти йшли гуртом до школи,
10 -!-!-!-!-! «ламали зуби» об граніт наук.
11 !--!-!-!-!- Не знагодились ті знання ніколи, (аритмія, перша стопа ямбу замінена стопою хорею)
10 -!-!-!-!-! які давали дітям скільки мук.

11 -!---!!--!- Котангенс, логарифм та інтеграли —
10 !!-!-!---! на пам'ять вчили різну маячню.
11 -!-!-!-!-!- Коли поети жили та вмирали,
10 -!---!---! історій нісенітниці-брехню.

11 !!-!-!---!- І кожен був предмет найголовнішим,
10 !!-!-!-!!! без них, звичайно, жити як «без рук»,
11 !!-!!!---!- і хтось завжди був в класі найдурнішим —
10 -!!!-!-!-! баран чи дуб, або простий «дундук».

11 !!-!-!-!-!- Лиш вчитель знає, як життя прожити,
10 -!-!-!!!-! підбірка правил є на все життя.
11 -!-!-!-!-!- Чому ж вони дітей могли навчити,
10 -!-!-!-!-! якщо дорослим стало вже дитя?

11 -!-!-!-!-!- Шкільні роки згоріли, наче свічка,
10 !!!!-!-!-! в них сум і радість, щастя та печаль.
11 -!!!!!---!- Чомусь не нуль, а просто одиничка
10 !!-!-!-!-! та двійка є найнижчий в школі бал.

11 -!---!-!-!- П'ятірку замінили на дванадцять —
10 -!!!-!-!-! прогрес та зміни прямо на очах.
11 -!-!-!-!-!- Найближчим часом буде, мабуть, двадцять.
10 -!!!-!-!-! Знання — це світло, а навчання — жах…

Базовий метр - ямб. Тут могла би бути найвища оцінка, але не склалось з потрібним рівнем праці та ретельністю підготовки. 2 бали.
2018-09-13 16:28:55
Генадій, дякую за оцінку та розгорнутий аналіз вірша.
2018-09-17 21:49:10
Моя оцінка: 6 балів!..
Merci à l’auteur du poème! Bonne chance!..
Дякую автору вірша! Нехай щастить!..
2018-09-13 15:34:37
Олег, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:50:02
11
2018-09-13 14:27:10
Сенилга, БлагоДарю за оценку.
2018-09-17 21:50:57
5
2018-09-13 13:40:57
Гаюсе, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:51:36
Владимир! Оценку занизила за отношение к школе и к учителю. К технической стороне написания стиха вопросов не было и нет. Я не учитель, и никогда им не была, но школа и учитель для меня святые понятия на всю жизнь.
С пониманием к Вашей точке зрения
2018-09-18 10:05:29
Докую, Гаюсе. Я сам - вчитель. Навіть не думав, що після медичної освіти стану ще й педагогом.
2018-09-18 14:04:58
дЯкую - т9
2018-09-18 14:05:26
Я уверена, Владимир, Вы, как педагог, поняли причину занижения оценки.
Пусть Ваши ученики будут Вам и учебному заведению будут искренне благодарны
- это тяжёлый труд, важный, нужный и очень благородный. Уверена, Вы лучше меня понимаете это. Благодарных Вам учеников.
2018-09-18 20:09:59
БлагоДарю.
2018-09-18 20:12:12
будут повторила - не видно при печати всего текста. Извините.
2018-09-18 20:14:45
7,5
2018-09-13 13:27:10
Марія, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:56:03
8 балів

Такий погляд Автора на систeму навчання має право бути... Хоча сумно цe...
2018-09-13 12:52:02
Юлія, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:56:45
https://www.stihi.in.ua/avtor.php?author=48386&poem=286075
2018-09-17 21:58:00
Сподобався вірш, Володю, розумію
2018-09-17 23:00:33
Не пройшов на конкурс. За розміром.
2018-09-17 23:31:36
не переймайся
2018-09-17 23:32:55
Все норм. Я радий, до його написав. Завдяки конкурсу.
2018-09-17 23:34:49
7
2018-09-13 12:51:20
Марат, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:58:49
7.
2018-09-13 12:46:56
Жанна, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:59:40
2018-09-20 13:35:07
6
2018-09-13 12:44:57
Тата буба, дякую за оцінку.
2018-09-17 22:01:11
6.
2018-09-13 12:41:07
Надя, дякую за оцінку.
2018-09-17 22:02:10
2018-09-17 22:19:19
за бали.
2018-09-17 22:23:04
9 баллов
2018-09-13 12:03:26
Софія, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:55:29
5б. по дванадцятибальній системі за жахливий зміст та чорну невдячність.
2018-09-13 12:03:19
Райка, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:54:51
Наталья, БлагоДарю за оценку.
2018-09-17 21:52:53
9
2018-09-13 11:15:42
Лілія, дякую за оцінку.
2018-09-17 21:52:10

Оставлять рецензии могут только участники нашего проекта.


Регистрация


Рейтинг произведений


Вход для авторов
Забыли пароль?
В прямом эфире
Так мелодия дождя родила мелодию любви.
Понравился поэтический холст. Спасибо, Жанночка!
Рецензия от: Лариса Гараган
2018-09-24 19:57:19
хорошо!
Рецензия от: абсолют мысли
2018-09-24 19:56:46
хорошо!
Рецензия от: абсолют мысли
2018-09-24 19:55:49
На форуме обсуждают
Россияне начали массово забирать из банков свои валютные сбережения, что может повлечь за собой серьезные негативные последствия для финансовой систем(...)
Рецензия от: Геннадий Дегтярёв
2018-09-24 00:08:57
.Уже около десяти дней пользователи сети гадают на счет закрытия солнечной обсерватории в Нью-Мексико. Согласно последней версии, в обсерватории наход(...)
Рецензия от: Ярошевская
2018-09-23 23:28:12
Все авторские права на опубликованные произведения принадлежат их авторам и охраняются законом. Использование и перепечатка произведений возможна только с разрешения их автора. При использовании материалов сайта активная ссылка на stihi.in.ua обязательна.